Ako pripraviť pútavé a kvalitné fotky ku svojej ponuke.

Obrázok je za tisíc slov. Príslovie je to veľmi známe, a stále veľmi pravdivé. Akýkoľvek dobrý popis, výber špeciálnych slov a originálnych formulácií nenahradí kvalitnú fotku. Perfektná prezentácia ponuky by mala byť samozrejmosťou, pretože práve dobré obrázky sú najlepším predajným argumentom. Ukážte svojím zákazníkom, že stojí naozaj za to zakúpiť si práve váš tovar a využiť zrovna vaše služby.

Ako má vyzerať ideálna fotka?

  • Ku atraktívnej a pútavej ponuke potrebujeme od vás najideálnejšie päť až šesť kvalitných fotografií, minimálne však štyri. Najlepšiu fotku použijeme na banner ponuky, ostatné do galérie.
  • Pokiaľ môžete, vždy použite radšej fotoaparát než mobil. Snímky z fotoaparátu budú kvalitnejšie a pôjdu jednoduchšie upraviť.

  • Používajte najväčšie možné rozlíšenie fotografií, minimálne však 2000 × 1000 ob (600 kB).
  • Pokúste sa zachytiť snímaný predmet alebo miestnosť z rôznych uhlov.
  • Foťte vždy na šírku, potom môžete s fotkou lepšie pracovať, orezávať a upravovať ju. Nepoužite žiadne filtre ani úpravy, nechajte to na našich skúsených grafikov.

  • Pokiaľ je to možné, dajte prednosť foteniu za denného svetla, ale pozor na priame slnko, aby fotka nebola presvetlená.
  • Dbajte na to, aby boli fotky ostré.
  • Pokiaľ máte svoju ponuku či prevádzku nafotenú profesionálom, pošlite nám tie fotky v čo najvyššej kvalite.
  • Fotky musia byť farebné, rozhodne nie čiernobiele a nesmú obsahovať žiadne texty, vodoznaky či copyright značky.

Čo zachytiť a čo nie?

  • Fotky musia čo najlepšie vystihovať vašu ponuku. Na fotke by nemalo byť nič, čo s ponukou nesúvisí. Ak ponúkate napríklad menu s pečeným kuraťom a hranolkami, nefoťte ich spoločne so šalátom či nápojom, ktoré nie sú súčasťou ponuky.
  • Zachyťte celú ponuku tak, ako ju budete skutočne predávať. Zákazník chce vidieť to, čo naozaj aj dostane. Napríklad ak nafotíte kura s hranolkami a potom sa na poslednú chvíľu rozhodnete zmeniť prílohu, nie je možné takú fotografiu použiť.
  • Dajte pozor čo sa nachádza v pozadí fotografie.

  • Pokiaľ sú ma fotografií ľudia, je nutné mať ich povolenie k použitiu snímku na predajné a reklamné účely.
  • Vyvarujte sa fotografovaniu značiek. Na obrázkoch sa nesmú objaviť logá rôznych značiek nápojov, ako Coca Cola a podobne.

Naši grafici pre atraktívnejší vzhľad vašich ponúk využívajú fotobanku Shutterstock, kde sa získavajú napríklad fotky pozadia pre tovar či ilustračné tematické fotografie. Nič ale nenahradí vaše vlastné kvalitné fotky, ktoré sú nevyhnutnou podmienkou pre spustenie vašej akcie. V žiadnom prípade však nesťahujte fotografie z Googlu či iných zdrojov, ku ktorým nemáte práva. Také nemôžeme a ani nechceme používať.

Čo je dôležité keď ponúkate jedlo, služby, ubytovanie alebo tovar?

Gastro

  • Minimálny rozmer fotografií je 2000 × 1000 ob, veľkosť min. 600 kB.
  • Pre spustenie vašej ponuky musíme mať minimálne 4 kvalitné fotografie. Jednu využijeme na hlavný banner, ďalšiu do náhľadu.
  • Myslíte predovšetkým na to, aby jedlo vyzeralo čerstvo a lákavo. Pokiaľ by ste si ho podľa fotky ani vy nevybrali, skúste vyhotoviť fotky inak.

  • Zachyťte ideálne celé menu, ktoré ponúkate, najlepšie z viacerých uhlov, a potom tak každé ponúkané jedlo zvlášť.
  • Venujte pozornosť tomu, na aké miesto ukladáte taniere. Najlepší je čistý stôl bez ďalších dekorácií, pestrofarebných obrusov a podobne.
  • Skúste na snímok dostať celý tanier i s trochou priestoru okolo, aby sa fotka dala prípadne odrezať na potrebný rozmer.

  • Obrázok by nemal zachytiť žiadne logá, napríklad nápojov ako je Coca Cola a pod. Pokiaľ nie sú nápoje súčasťou ponuky, nalejte ho radšej do pohára a odfoťte tak.
  • Nezabudnite odprezentovať aj vašu reštauráciu či kaviareň ako takú. Ideálna je fotka interiéru aj exteriéru. Skúste viac fotiek z rôznych uhlov, aby sme mohli vybrať tú najatraktívnejšiu.

Tovar

  • Na odprezentovanie vášho tovaru potrebujeme dva formáty: širokú fotografiu na hlavný banner a ďalej obrázky jednotlivých variant.
  • Ideálny rozmer obrázku na banner je 2000 × 1000 ob, veľkosť 600 kB. Fotka na banner by mala obsahovať výber variant na peknom pozadí, poprípade na bielom pozadí, ktoré naši grafici upravia.

  • Ideálny rozmer fotografií jednotlivých variant tovaru je 2000 × 2000 ob, veľkosť min. 600 kB. Fotky môžu byť na šírku, na štvorcový formát si ich orezávame my. Berte však do úvahy, že sa predmet na štvorcový výrez musí vmestiť.

  • Prílišná kreativita je v tomto prípade viac na škodu, tovar nafoťte na jednofarebnom, ideálne na bielom pozadí, aby vynikol samotný tovar.
  • Pozor na stav tovaru pri fotení, mal by byť vybalený z obalu, čistý, oblečenie by nemalo byť pokrčené a visačky by nemali byť viditeľné.

Služby

  • Minimálny rozmer fotografií je 2000 × 1000 ob, veľkosť min. 600kB.

  • Vaša ponuka musí obsahovať minimálne 4 fotografie - jedná hlavná fotografia na banner a najmenej tri fotografie do náhľadu.
  • Nezabudnite na obrázok vašej prevádzky. Skúste vyhotoviť fotografiu z viacerých uhlov a uistite sa, že interiér pôsobí čisto a upravený. Pozor na drobnosti, ako vedro a mop v rohu, nedojedená desiata odložená na recepčnom pulte alebo šmuhy na sklenenom stolíku a podobne.

  • Nevytvárajte žiadne koláže, napríklad obrázky „pred“ a „po“ pri ponukách kozmetických a kaderníckych služieb, čistenie interiéru vozidla a podobne. Fotky, ktoré chcete na takúto ukážku použiť, nám odošlite samostatne, každú zvlášť.

Cestovanie

  • Minimálny rozmer fotografie je 2000 × 1000 ob, veľkosť min. 600 kB.
  • Ukážte potenciálnym hosťom čo najviac zo svojho hotela či penziónu, aby sa mali podľa čoho rozhodnúť práve pre vás.

  • Samozrejme by mali byť fotografie jednotlivých izieb, reštaurácie a budovy, nezabudnite napríklad ani na detský kútik, posilňovňu či detské ihrisko a wellness, pokiaľ ich hostia vedia využiť.
  • Pri fotení interiéru dbajte na čistotu. Na obrázku by sa nemal nachádzať zabudnutý vysávač, nepostlané postele, roztiahnuté záclony, nevynesený kôš a podobne.

  • Nalákajte hostí na obrázky okolia hotela, prírodu či pamiatky, ktoré budú mať neďaleko, ideálne nafotené vo viacerých ročných obdobiach. 

Späť na výpis článkov

Súvisiace články


Nahoru